sobota 10. prosince 2011

Pavoučci

Pavoučci (vzorník Školského ústavu umělecké výroby)

Pavoučci se používají jako ozdobná výplň kruhových dírek spíše u bílé výšivky, ale samotný pracovní postup je charakteristický pro šitou krajku. Pokud tedy základní ohraničující kružnice nebude ušitá v plátně, ale vytvořená samostatně, může být i takovýto pavouček součástí krajky - i když krajkoví pavoučci bývají obvykle spíše jednodušší, zatímco ti vyšívaní jsou více zdobnější.

Květ s pavoučkem, průměr 7 cm, zlatožlutá mulinka




















Postup šiti středového pavoučka je na následujícím schématu. Základní řady (obr. 2) opakujeme několikrát tak, aby vzniklá hvězdička vyplnila co největší část prázdného kruhu. Dále postupujeme podle nákresu 3 a 4.


3 komentáře:

  1. Úplně náhodou jsem narazila na povědomé jméno. A vedle něho nezaměnitelné krásné krajky. Hlásím se k pravidelným návštěvnicím tohoto blogu a moc se těším, co tu všechno uvidím a doufám že i vyzkouším. Tím děkuji za sdílení i návody.

    OdpovědětVymazat
  2. Díky, Vlaďko! Já se jen trochu snažím svým nadšením pro všechny druhy šité krajky "nakazit" další lidi... Moc pozdravuji! B.B.

    OdpovědětVymazat
  3. U mě se to daří, mám obrovskou chuť se do toho pustit, jen nějak nenacházím čas.
    Četla jsem v jednom z čísel Paličkování o úspěchu jisté B.B. v mezinárodní soutěži. Pokud mi správně došlo, o koho jde, pak upřímně a moc gratuluji k úspěchu.

    OdpovědětVymazat